هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

هیپنوتیزم با چشمان باز | هیپنوتیزم سریع (مطلب ویژه)

هیپنوتیزم با چشمان باز | هیپنوتیزم سریع (مطلب ویژه)

آیا می توان با چشمان باز هم  هیپنوتیزم شد و مراحل عادی ورود به خلسه را طی نکرد؟

پاسخ مثبت است و در این باره در کتاب هیپنوتیزم سریع با چشمان باز که توسط آقای “فربس رابینز بلیر” به تحریر در آمده است توضیحات کاملی نوشته شده است و ما در این پست به طور خلاصه چکیده ای از آن را برای شما بازگو می کنیم.

  
در هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم سنتی چندین مرحله کلیشه ای وجود دارد. برای مثال چشمها بسته می شوند و عضلات بدن به نوبت ریلکس و شل می گردند. وقتی آرامش جسمی ایجاد شد با متدهای گوناگون از جمله تصویر سازی ذهنی و به کارگیری جملات مخصوص عمیق کردن خلسه، فرد هیپنوتیزم می شود. سپس می تواند تلقین کردن را شروع کند و جملات دلخواهش را در ذهن مرور کند.
 در این نوع خود هیپنوتیزم سه مشکل عمده وجود دارد. اول اینکه شما باید دانش کامل فرمول بندی جملات تلقینی را بدانید و از مکانیسم هیپنوتیزم به خوبی سر در بیاورید. معمولا افرادی که به کتاب یا استاد دسترسی ندارند نمی توانند موفقیت زیادی در این زمینه کسب کنند. دوم اینکه باید قبل از هیپنوتیزم، همه مراحل و دستورات برای فرو رفتن به خلسه را حفظ کرده باشید چون چشمان شما بسته است و فقط حافظه خود را دارید. مشکل سوم امکان فرو رفتن به خواب است زیرا وقتی خلسه شما عمیق شود و خسته هم باشید به احتمال زیاد می خوابید.

آیا هیپنوتیزم سریع با چشمان باز پدیده جدیدی است؟

این روش از هیپنوتیزم نه تنها جدید نیست بلکه به طور ناآگاهانه در تمام زندگی خود تجربه کرده ایم. برای مثال وقتی به یک نقطه خیره می شوید و در آن غرق می شوید و به صدای اطراف توجه نمی کنید نوعی هیپنوتیزم با چشم باز است. وقتی تلویزیون نگاه می کنید و غرق در تماشای آن می شوید و گذر زمان را متوجه نمی شوید و حتی از رفت و آمد دیگران هم بی خبر هستید این خود یک نوع هیپنوتیزم با چشمان باز است.

مزایای هیپنوتیزم با چشمهای باز

چون تمام مراحل هیپنوتیزم با چشمان باز انجام می شود بنابراین احتمال به خواب رفتن کم می شود. همچنین نیازی به آمادگی و حفظ کردن دستورات و جملات تلقین وار نیست و می توانید نسخه های نوشتاری هیپنوتیزم که از قبل توسط متخصصان نوشته شده است را جلوی رویتان بگذارید و با صدای بلند بخوانید.

این نوع هیپنوتیزم سریع نیازی به دانش قبلی ندارد و همه افراد می توانند آن را انجام دهند (به هر حال افرادی که بیماری های حاد روانی دارند حتما با روانشناس خود مشورت کنند)

روش انجام هیپنوتیزم سریع با چشمان باز چگونه است؟

ابتدا باید کتاب هیپنوتیزم سریع باز چشمان باز یا instant self hypnosis نوشته “فربس رابینز بلیر” را تهیه کنید. شما با صدای بلند و شمرده (مانند گویندگان اخبار) شروع به خواندن از روی متن های آماده هیپنوتیزم می کنید. کلماتی که گفته می شوند ذهن شما را لحظه به لحظه به خلسه نزدیک می کنند. همچنین وقتی برخی جملات را ادا می کنید به صورت ناخودآگاه تصویر مربوط به آنها در ذهن شما شکل می گیرد ولی حواس ذهن هوشیار شما متوجه خطوط نوشته شده است و شرایط خوبی را برای گذر از نگهبان دروازه ناخودآگاه پدید می آورد. همچنین جملاتی برای عمیق تر کردن خلسه در هر باری که این شیوه از هیپنوتیزم را انجام می دهید وجود دارد. در آخر هم جملاتی برای خروج از خلسه گفته می شود.

نکته مهم اینکه حتما لازم نیست احساس هیپنوتیزم شدن را در این روش داشته باشید. تشخیص خلسه سبک از هوشیاری عادی سخت است ولی تحقیقات نشان داده است که میزان تلقین پذیری در این سطح از هیپنوتیزم هم مانند خلسه عمیق است. هر چه قدر بیشتر هیپنوتیزم سریع با چشمان باز را تمرین کنید خلسه هم شما هم عمیق تر می شود و در این کار ماهر می گردید. برای مثال ممکن است در حین خواندن دستورات تلقینی احساس کنید که تمرکز شما بیش از حد بالا رفته و غرق در متن شده اید و یا سطح ریلکس بودن شما بیشتر شده است.

برای انجام هیپنوتیزم با چشمان باز مراحل زیر را انجام دهید:

– چون قرار است جملات را با صدای بلند بخوانید بنابراین باید به یک محیط خلوت که کسی مزاحمتان نمی شود بروید.

– نور اتاق نه خیلی زیاد باشد و نه کم.

– به یک صندلی یا مبل راحت تکیه بدهید و کتاب را در دستتان بگیرید یا روی میز مقابلتان قرار دهید.

– همه بخش های یک نسخه هیپنوتیزم حتی بخش بیدار شدن را هم حتما بخوانید. در جاهایی که سه نقطه گذاشته شده اندکی مکث کنید. در جاهایی که پرانتز وجود دارد نیازی به خواندن متن داخل آن نیست ولی به دستورات گفته شده عمل کنید.

– در کتاب اصلی، نسخه های هیپنوتیزم مختلفی برای هر هدفی وجود دارد مثل ترک سیگار، رفع اضافه وزن و … ولی در هر جلسه فقط روی یک مورد کار کنید.

– نکته بسیار مهم اینکه حتما عواطف خود را هنگام گفتن جملات همراه کنید. مثلا اگر موضوع ترک سیگار است واقعا از اعماق وجود نسبت به مضرات آن احساس بیزاری کنید. ولی اگر دلتان برای سیگار کشیدن تنگ شود در این صورت هیپنوتیزم دیرتر جواب می دهد.

– نحوه استفاده از هیپنوتیزم با چشمان باز به این صورت است که ابتدا یک متن مشترک برای همه نسخه ها (متن القای خلسه) را می خوانید و سپس به نسخه مورد علاقه خود رجوع می کنید و آن را هم بلند ولی با احساس می خوانید. در آخر هم دستور بیدار شدن را می خوانید.

روش هیپنوتیزم با چشمان باز بعد از چند مدت جواب می دهد؟

اگر آن را به درستی اجرا کرده باشید معمولا بین سه الی ۵ جلسه اثرات آن ظاهر می شود. البته زمینه تلقین پذیری و اصلاح هر فرد متفاوت است. عده ای در دو جلسه اول هم تاثیرات فوق العاده می بینند ولی بهتر است تا یک هفته (و گاهی ۱۲ روز تکرار همان نسخه) به تمرین روزانه ادامه دهند. بر عکس داروهای شیمیایی که هر چه قدر دوز دارو را بالا ببرید مقاومت در بدن ایجاد شده و دارو ضعیف تر عمل می کند، هیپنوتیزم را هر چه قدر بیشتر انجام دهید اثرات آن بیشتر و قوی تر می شود. تمرینات هیپنوتیزم سریع با چشمان باز معمولا فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز وقت شما را می گیرند ولی اثرات باارزش و ماندگاری دارند.

نگران نباشید اگر مثلا برای لاغری و کاهش اشتها، هیپنوتیزم را انجام دادید ولی در اواسط روز پرخوری کردید…اثرات ممکن است به طور ناگهانی پس از چند روز از قطع هیپنوتیزم شدت بگیرند و تازه شروع به اصلاح رفتار شما کنند.

برخی از اهداف ممکن است به مدت زمان بیشتری برای ظهور پیدا کردن نیاز داشته باشند. مثلا در مورد هدف پولدار شدن، درست است که ناخودآگاه شما تحت تحولات زیاد در مورد پول درآوردن و تغییرات اساسی می رود ولی مدت زمانی هم برای تغییر شرایط زندگی و قرار گرفتن در موقعیتی که بتوانید پول در بیاورید هم لازم است.

در داخل کتاب instant self hypnosis نه تنها نسخه های مختلفی برای سوژه های پرکاربرد (مانند لاغری، ترک سیگار، اعتماد به نفس، تمرکز فکر خوب، تقویت حافظه و …) نوشته شده بلکه به آموزش اصول نوشتن نسخه هیپنوتیزم دلخواهتان هم پرداخته است.


نظرات 1 + ارسال نظر
بهترین وکیل مشهد سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 04:56 ب.ظ https://dad-plus.com

مطلب بسیار جالب و کاربردی بود ممنون میشم به سایت ماهم سر بزنید

حتما ممنون از نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد