هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

خلسه هیپنوتیک چه ویژگی هایی دارد؟

خلسه هیپنوتیک چه ویژگی هایی دارد؟ حالت خلسه چیست؟

وقتی شما هیپنوتیزم شده و وارد خلسه می شوید چه ویژگی های حسی، ذهنی، فیزیولوژیکی و حرکتی ای دارید؟

وقوع برخی از حالات زیر در هنگام هیپنوتیزم شدن و ورود به حالت خلسه بسیار رایج می باشد:

–  
 ممکن است میزان حساسیت حس های فیزیکی کاهش پیدا کرده و تنها به چند محرک توجه کنید. برای مثال زیاد به صداهای اطراف توجه نمی کنید و حواستان به صدای فرد هیپنوتیزم کننده است.
 – اگرخلسه عمیق تر شود ممکن است قدرت همان حسها بسیار افزایش یابد و صداهایی که در دور هستند را بشنوید و یا حتی حس های کاذبی داشته باشید و بوها و مزه های توهمی را تجربه کنید. حتی می توان عمدا توهم حسی ایجاد کرد و به شخص گفت که در دستش گلوله آتش است و واقعا هم دستش داغ شود.

– همچنین ممکن است در خلسه (خصوصا در حالت عمیق)، بی حسی ناقص تا کامل را به وجود آورد به طوری که اگر سوزنی هم به بدن سوژه فرو کنید واکنشی ندهد.

– در حالت خلسه هیپنوتیک شخص قدرت منطق و تجزیه و تحلیل را از دست داده و به راحتی قبول می کند که الان به ده سال گذشته بازگرده و دقیقا هم مثل کودکان رفتار می کند. در واقع تسلیم پذیری او بالا رفته و تلقینات فورا در او اثر می کنند.

– امواج مغزی فرد به سمت آلفا رفته و اگر خلسه عمیق تر شود به دلتا هم می رسد.

– تعداد ضربان قلب و تعداد تنفس کاهش پیدا کرده و شخص مانند فرد خواب به خاطر نداشتن تحرک بالا و نبود تنش عصبی، نیازی به تنفس سریع ندارد.

– وقتی میزان آرامش فرد در طی هیپنوتیزم بالا می رود تعداد گلبولهای سفید نیز بیشتر می شود. این در حالی است که احساسات منفی، خشم و غم می توانند از تعداد گلبولهای سفید بکاهند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند.

– اگر به فرد در هنگام خلسه تلقین شود که اکنون در حال غذا خوردن است واقعا در معده او آنزیم های گوارشی ترشح می شود با اینکه واقعا هیچ غذایی وارد معده نشده و تنها در ذهن متصور شده بوده.

– می توان در طی هیپنوتیزم کاری کرد که شخص بدنش خشک و منقبض شود و مانند یک تکه چوب شود و یا اینکه دستش خود به خود حرکت کرده و یا دچار بی وزنی شود و به بالا حرکت کند. گاهی حرکات به قدری غیرارادی و عجیب هستند که خود سوژه ای که هیپنوتیزم شده است ممکن است تعجب کرده و خنده اش بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد