هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

آموزش ریلکسیشن برای هیپنوتیزم

آموزش ریلکسیشن برای هیپنوتیزم

روش های ریلکس شدن برای هیپنوتیزم یکی از قدم های مهم برای هیپنوتیزم شدن این هست که ابتدا بتونیم به ریلکس کامل عضلانی برسیم تا ذهن ما هم متعاقبا به سکون و آرامش برسه. روشهای مختلفی برای ریلکس کردن جهت هیپنوتیزم شدن هست که شما میتونید بر اساس سلیقه و استعدادتون یکی رو انتخاب کنید.

اصول همه اونها یکی هست و هدف وانهادگی عضلات و ریلکس شدن اونها از همه تنشها و گرفتگی هاست. در واقع قراره به حالتی وارد بشید که هیچ انقضباضی رو در عضلاتتون حس نکنید و به راحتی به خلسه و حالت هیپنوتیزم برید.


تمرین ریلکسیشن نوع اول:
در این تمرین شما به تک تک عضلات بدن از بالا به پایین به طور جداگانه فکر میکنید و برای لحظاتی از اونها آگاه میشید. با آگاه شدن شما از اونها تنشها ازشون دور میشه و شما تلاشتون رو میکنید تا به ریلکسی کامل برسند. این کار باید برای کل بدن انجام بشه و به تک تک عضلاتش توجه بشه.

   

 از معایب این روش از ریلکس شدن به منظور هیپنوتیزم شدن این هست که بدن ما در حالت عادی خیلی فرق انقباض و انبساط رو نمیدونه و تا تنش رو تجربه نکنه درکی از رلکس بدن نداره. به همین دلیل از روشهایی که ابتدا تنش مختصری به عضلات وارد میشه استفاده میشه که در زیر اونها رو هم بررسی میکنیم.


روش دوم ریلکس کردن بدن:

روش انقباضی: تو این حالت شخص مثل قبل قراره که به ترتیب روی آسودگی تک تک عضلاتش برای آمادگی برای هیپنوتیزم کار کنه با این تفاوت که این دفعه هر کدوم از اونها رو تا چند ثانیه منقبض میکنه و نگه میداره.وقتی تنش رو حس کرد اون وقت عضله رو رها میکنه. به دلیل اینکه قبلش تنش رو حس کرده بنابراین راحت متوجه قطب مخالف اون که آسودگی هست میشه و بنابراین راحت تر میتونه عضله رو به سمت ارامش بیشتر سوق بده. هر چه قدر هم که ریلکس شما بهتر باشه عمق هیپنوتیزم شما هم بیشتر و بیشتر میشه. این کار به ترتیب برای هر عضله از بدن انجام میشه و شخص رو به درجه لازم از خلسه میبره.


روش سوم ریلکس کردن عضلات:

حالت مشابه قبل این هست که فرد هر گروه از عضله رو به جای انقباض دچار خستگی گرانشی کنه. یعنی تا چند ثانیه عضله در هوا بمونه (برای مثال دستان رو بلند کنیم و در هوا نگه داریم تا خسته بشه. وقتی خسته شد خودش به زمین بیفته. تو این حالت شدیدا عضله وارد حالت ریلکس شدن میشه و از عمقی ترین حالات ریلکس کردن هست و معمولا به افرادی تجویز میشه که استرس و اضطراب زیادی دارن و نمیتونن عضلات خودشون و برای هیپنوتیزم شدن ریلکس کنن. دقت کنید که تو این روش باید حتما عضلات شدیدا بهشون فشار بیاد وگرنه بعدش به خوبی وانهاده نمیشن.


روش چهارم ریلکس کردن برای هیپنوتیزم:

حالت دیگه ریلکس کردن عضلات به این صورته که شخص تصور میکنه که داره به فرد دیگه ای که به راحتی و آرامی به خواب رفته نگاه میکنه. با دیدن و تصور اون فرد خود به خود دچار آرامش میشه و انگار راحتی و ریلکسی اون فرد به خودش منتقل شده.

بسته به استعداد وعلاقه خودتون میتونید یکی از روشهای ریلکس کردن که گفته شد رو برای هیپنوتیزم شدن انجام بدید. وجود یک آهنگ ملایم پس زمینه هم میتونه به افزایش آرامش و وانهادگی شما کمک فراوانی بکنه. فقط دقت کنید اگر مشکل خاصی از نظر سلامتی دارید و مثلا انقباض عضلات باعث ناراحتی شما میشه انجامش ندید و به جاش روشهای دیگه رو تمرین کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد