هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

هیپنوتیزم

وبسایت انجمن هیپنوتراپیست های بدون مرز( تاسیس ۱۳۸۷) " اینستاگرام: Hypnoplus "

چاکرا چیست؟

یکی از دوستان پرسیده بود که اصلا چاکرا یعنی چی؟

اما چاکراها چی هستن؟ ما همون طور که دهان داریم برای غذا خوردن و مقعد داریم برای خروج غذا، در کالبدهای دیگه مون هم مراکز و بخش هایی رو داریم برای ورود و خروج، گردش و عبور انرژی در بدن که بهش چاکرا میگیم. در واقع انرژی پرانا از طریق چاکراهای مختلفی که در بدن هست میتونه وارد یا خارج بشه. به مسیر انتقال انرژی در بدن هم نادی گفته میشه که فعلا مهم نیست و تو بحث کندالینی راجبش بحث میشه. برای ذخیره انرژی هم بخش های دیگه ای رو تو بدن داریم.

تو بدن تعداد زیادی چاکرا هست. حتی در دست و پا. ولی ۷ تا از اون مهم تر و بزرگتر از بقیه هستن و بیشترشون روی ستون فقرات واقع شدن. به جز چاکرای اول و هفتم، هر کدوم از اون چاکراها دارای قرینه هم هستن که در جلوی بدن هست.


چاکراها با بدن فیزیکی ما رابطه زیادی دارن و هر کدومشون ممکنه روی عصبهای مختلف و غدد درونی تاثیر گذار باشن و از طریق اونها روی سلامت و شادابی و روحیات ما اثرگذار باشن. اگر چاکراها دچار گرفتگی انرژی باشن و انرژی پرانا یا کندالینی و …
 

 
نتونه از اونها به خوبی عبور کنه در این صورت میگیم اون چاکرا دچار گرفتگی بوده و بسته هست (البته هیچ وقت کامل بسته نمیشه). برای مثال اگر در چاکرای قلب دچار گرفتگی باشیم ممکنه احساس عدم عشق و حتی فشار بر قفسه سینه رو داشته باشیم و برعکس.

اگر چاکراهای شما به اندازه کافی باز باشن میتونن انرژی زیادی رو به داخل خودشون برده و به چاکراهای بعدی انتقال بدن و توانایی ها و قابلیت های خاص خودشون رو بهتر به نمایش بذارن. برای مثال اگر چاکرای سوم یا همون چاکرای خورشیدی به خوبی باز و فعال باشه باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما میشه و یا اگه چاکرای هفتم شما باز بشه شما دارای آگاهی های برتر و روشن بینی خواهید شد 

 

معرفی ۷ چاکرای بدن:

چاکرای اول یا ریشه یا مولادهارا

محل چاکرای اول: در انتهای ستون فقرات بین مقعد و آلت تناسلی

این چاکرا مربوط به حس امنیت و احساس تامین مادی میشه. وقتی که چاکرای اول متعادل باشه شما به راحتی در این دنیای مادی احساس امن بودن و آماده بودن برای پذیرش ریسکهای جدید رو دارید. در صورتی که در اون بلاک یا گرفتگی انرژی دیده بشه نه تنها حس ناامنی و در خطر بودن شما رو فرا میگیره بلکه از لحاظ تامین امور مادی مثل غذا و سرپناه به مشکل میخورید. خیلی مهمه که شما هر چاکرا رو به نوبت باز کنید. به همین دلیل هست که باید از چاکرای اول شروع کنید تا ابتدا بتونید جایگاه خودتون رو در عالم مادی محکم کنید و سپس به سوی معنویات پیش برید.

از راه های باز کردن چاکرای ریشه میشه به موارد زیر اشاره کرد:

– مراقبه با تصور ورود نور قرمز به اون

– استفاده از سنگها و کریستالهایی چون جاسپر قرمز و آبسیدیان (مشاهده روش استفاده از سنگ برای باز کردن چاکراها)

– تکرار مانترای LAM


چاکرای دوم یا شکمی یا اسوادیستانا

محل چاکرای دوم: کمی زیر ناف شکم

این چاکرا گاهی با چاکرای جنسی هم یکی در نظر گرفته میشه ولی در واقع جدا هستن و چون توصیه میشه مستقیم روی چاکرای جنسی کار نشه بنابراین اون رو از سیستم چاکراهای اصلی حذف کردن و دومی رو چاکرای شکمی معرفی کردن.

چاکرای شکمی یا نافی وظیفه مهمی در بروز خلاقیت ها و کنترل احساسات و روابط انسانی شما داره و کسی که در این چاکرا دچار مشکل باشه معمولا قادر به کنترل احساساتی چون خشم نبوده و معمولا هم در برقراری رابطه با انسانهای دیگه مشکل داره و از میزان خلاقیت پایینی برخوردار هست. همچنین اگر جنبه های چاکرای جنسی رو هم با اون در نظر بگیریم شخص در امور جنسی خودش تعادل نخواهد داشت و یا دچار سردمزاجی و یا انواع فانتزیهای عجیب جنسی میشه.

از راه های فعال کردن چاکرای دوم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور نارنجی و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای VAM 

استفاده از سنگهایی چون کلسیت نارنجی و کارنلین نارنجی


چاکرای سوم یا چاکرای شبکه خورشیدی یا مانیپورا

محل چاکرای سوم: بالای ناف شکم تا زیر قفسه سینه

چاکرای خورشیدی در اموری مثل افزایش اعتماد به نفس و قدرت درونی نقش داره. وقتی که این چاکرا در شما به طور متعادل کار کنه قادر خواهید بود بسیاری از موانع زندگی رو با اقتدار درونی و بدون وابستگی به بقیه برطرف کنید. اگر بلاکهای انرژی در این چاکرا وجود داشته باشه در این صورت مدام به خودتون و صحت کارهاتون شک میکنید و از اعتماد به نفس پایینی برخوردار خواهید بود و کم کم دچار سرخوردگی و ترس از طرد شدن در شما پدید میاد.

از راه های باز کردن چاکرای سوم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور زرد و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای RAM 

استفاده از سنگهایی چون کهربا و کوارتز لیمویی


چاکرای چهارم یا چاکرای قلب یا آناهاتا

محل چاکرای چهارم: بین قفسه سینه در محل قلب فیزیکی

چاکرای قلب ارتباط مستقیمی با احساس عشق و لذت درونی و توانایی دوست داشتن افراد بدون قید و شرط داره و کسی که این چاکرا در اون باز باشه میتونه به خودش و کائنات عشق بورزه و محبت و شفقت رو نثار موجودات دیگه بکنه. از لحاظ عاطفی قوی هست و میتونه از اشتباهات انسانهای دیگه با بخشش و بزرگواری بگذره. در صورتی که این چاکرا فعالیت بالایی نداشته باشه شخص دچار کینه و نفرت و عدم توانایی عشق به خود و دیگران خواهد شد.

از راه های باز کردن چاکرای چهارم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور سبز و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای YAM 

استفاده از سنگهایی چون یشم و کوارتز صورتی


چاکرای پنجم یا چاکرای گلو یا ویشودهی

محل چاکرای پنجم: در بین گلو

چاکرای گلو به شما کمک میکنه بتونید خود واقعی تون رو ابراز کنید و از طریق کلام خردمندانه با افراد دیگه تعامل کنید و به اهدافتون برسید. کسی که این چاکرا در اون به اندازه کافی باز و فعال باشه میتونه به راحتی با بقیه ارتباط اجتماعی برقرار کنه و مشکلی در رساندن منظور و احساسات خودش نداره. چنین شخصی تنها با صداقت حرف میزنه و کلامش از خرد درونیش منشا میگیره. از طرفی اگر این چاکرا بسته باشه شخص نمیتونه منظور خودش رو به بقیه برسونه و در ابزار خودش مشکل داره و معمولا هم کار به مشاجره میکشه.

از راه های باز کردن چاکرای پنجم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور آبی و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای HAM 

استفاده از سنگهایی چون فیروزه و آکوامارین


چاکرای ششم یا چشم سوم یا آجنا

محل چاکرای ششم: در بین دو ابرو در پیشانی

بخش مهمی از چاکرای ششم مربوط به چشم سوم میشه و همونی هست که برای دید اختری مورد استفاده قرار میگیره. البته هدف مهمتری هم داره و اون هم ایجاد بصیرت و جهان بینی جدید در فرد هست و بهش کمک میکنه دنیا رو فراتر از اون چیزی که هست ببینه و فرای پدیده ها رو مشاهده و درک کنه و همه چیز رو محصور مادیات ندونه. کسی که چاکرای ششم در اون به اندازه کافی باز باشه دارای تمرکز فکر بالا و قدرت تمایز بالا بین دروغ و حقیقت هست و مراقبه برای اون ارزش بالایی داره. شهود و بصیرت و آگاهی ماورایی هم از فواید دیگه باز شدن این چاکرا هست.

از راه های فعال کردن چاکرای ششم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور بنفش و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای Sham یا اوم 

استفاده از سنگهایی چون آمتیست و آبسیدیان سیاه


چاکرای هفتم یا تاج یا ساهاسرارا

محل چاکرای هفتم یا تاج: کمی بالای سر

چاکرای هفتم مربوط میشه به آگاهی برتر و الهام و روشنیدگی. کسی که بتونه این چاکرا رو واقعا باز کنه میتونه به معنای واقعی زندگی برسه و با آگاهی هستی یکی بشه و زندگی حقیقی رو درک کنه و از بودن در لحظه حال لذت ببره. کسی که در این چاکرا مشکل داشته باشه دچار عدم خودشناسی و قطع ارتباط با معنویات و سردرگمی و افسردگی میشه. اگر چاکراهای قبلی در پیمودن هر دو مسیر الهی و شیطانی کاربرد داشتن این چاکرا فقط مخصوص یکی شدن با خداست.

از راه های باز کردن چاکرای هفتم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبه با تصویرسازی نور صورتی یا سفید و ورودش به اون چاکرا 

تکرار مانترای اوم 

استفاده از سنگهایی چون کوارتز شفاف و سلنیت


*نکات کلی در مورد کار با چاکراها:

همیشه از چاکراهای پایین تر شروع کنید و به سمت چاکراهای بالاتر بیاید. تا وقتی چاکرای پایینی شما باز نشده باشن انرژی کافی رو به سمت بالاییها نمیتونن بفرستن. 

همون طور که گفته شد به جز چاکرای اول و هفتم، همه چاکراها علاوه بر اینکه روی ستون فقرات هستن بلکه در جلوی بدن هم دارای قرینه هستن. همین که روی جلویی ها کار کنید پشتی ها هم تحت تاثیر قرار میگیرن و باز میشن. 

هیچ وقت روی باز شدن چاکراها فشار نیارید و اجازه بدید کم کم انرژی پرانا و …. در اثر تمرینات اونها رو به تعادل برسونه. هر وقت اذیت شدید تمرین رو به صورت ملایم و کندتر انجام بدید تا مشکل برطرف شه. ممکنه برون ریزی هایی هم در این مسیر داشته باشید. 

ما در هر کالبد خودمون چاکراهای جداگانه داریم. وقتی پرانا بتونه به کالبدهای اولیه نفوذ کنه خود به خود راهش رو به سمت کالبدهای بعدی هم پیدا خواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد